Történelem


OLVASMÁNYOS TÖRTÉNELEM SOROZAT (Horváth Péter)

TÖRTÉNELEM AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA 5–8. ÉVFOLYAMA SZÁMÁRA CÍMŰ SOROZAT (Horváth Péter, Helméczy Mátyás)

ALAPSZINTŰ TÁRSADALMI ÉS ÁLLAMPOLGÁRI ISMERETEK

1956 (KÖNYVAJÁNLAT)
TÖRTÉNELEMATLASZ


 

OLVASMÁNYOS TÖRTÉNELEM SOROZAT
Napjainkban változóban van az általános iskolai történelemtanítás, ehhez alkalmazkodva jelenik meg az új általános iskolai tankönyvsorozatunk.
Megtartottuk a régi sorozat értékeit, a tananyaghoz rengeteg érdekes olvasmány, úgynevezett „kis színes” kapcsolódik. Ezekkel töb célt is elérhetünk. A különböző nehézségű olvasmányokkal fokozatosan és differenciáltan fejleszthető a szövegértés, és ez a történelemtanításban is fontos feladat. Az olvasmányok hatékonyabbá teszik a tanulást, mert a tanulók az olvasmányokhoz kötik a „száraz” ismereteket. A tanár pedagógiai lehetőségeit növeli, hogy minden olvasmányhoz a történelmi ismeretszerzés képességeit fejlesztő kérdések, feladatok tartoznak.
Új sorozatunk jelentős mértékben épít a vizuális elemekre (képek, rajzok, ábrák, térképek), az Olvasmányos történelem sorozatcím azonban e tankönyvek egyik olyan értékét emeli ki, amelyet történelemtanításunknak – az eredményesség érdekében – a jövőben is meg kell őriznie.
Népszerű tankönyvsorozatunk tartalmában és kivitelében is megújult. A szöveg (elsősorban a megtanulnivaló főszöveg) körülbelül 20%-kal csökkent. A tanulnivalókhoz érdekes olvasmányok, „kis színesek” tartoznak, és az összetartozást sorszámok is jelölik. Jelentősen változott az illusztrációs anyag. Míg a korábbi kiadásokban a múlt emlékeit dokumentumszerűen bemutató képek voltak túlsúlyban, most előtérbe kerültek a múltat rekonstruáló szép és szakszerű rajzok, fantáziarajzok. Egy-egy korabeli eszköz „házilagos” elkészítésére bátorító leírások, rajzok teszik átélhetővé a korszakot. Megmaradtak a tankönyv régi értékei: a gyerekközpontú előadásmód, az érdekes olvasmányok és a tanulást, képességfejlesztést sokoldalúan segítő, változatos pedagógiai eszköztár. Érdekességet kínálnak a tankönyv internetes pontjai: itt a szerzők figyelemfelkeltő kérdésekkel és a válaszhely internetes címének megadásával ösztönzik a gyerekeket arra, hogy a világhálót történelmi búvárkodásra is használják.

NAT2012-es KIADVÁNYOK

11575 Történelem 5. az általános iskolások számára - NAT2012
Horváth Péter

 

 

 

 

11575/M Történelem munkafüzet 5. Játékos feladatok - NAT2012
Horváth Péter

 

 

 

 

11575/F Témazáró feladatlapok 5. A 11575 Történelem 5. c. tankönyvet osztálynyi mennyiségben rendelő iskolák a kiadványt pdf formátumban az ebergabor@ntk.hu e-mail címen igényelhetik.

11675 Történelem 6. - NAT2012
Horváth Péter, Hámori Péter

 

 

 

 

11675/M Történelem 6. munkafüzet  - NAT2012
Csepela Jánosné

 

 

 

 

NAT2007-es KIADVÁNYOK

00575 Történelem 5. az általános iskolások számára (Horváth Péter)
Olvasmányok Horváth Péter ötödikes történelemkönyvéhez (00575)

Linkgyűjtemény Horváth Péter ötödikes történelemkönyvéhez (00575)

REF00575 Történelem 5. Elektronikus tananyag digitális táblához
F00575 Interaktív tananyag. Történelem 5.

Olvasmányok Horváth Péter ötödikes történelem munkafüzetéhez (00575/M)
Linkgyűjtemény Horváth Péter ötödikes történelem munkafüzetéhez (00575/M)

RE680 Útmutató és tanmenetjavaslat Horváth Péter Történelem 5. az általános iskolások számára című tankönyvéhez

6. évfolyam
00675 Történelem 6. az általános iskolások számára. (Horváth Péter–Hámori Péter)

REF00675 Történelem 6. Elektronikus tananyag digitális táblához
F00675 Interaktív tananyag. Történelem 6.

00675/M Történelem munkafüzet 6. Játékos feladatok Horváth Péter–Hámori Péter hatodikos tankönyvéhez
RE00675/M Megoldókulcs (Csepela Jánosné)

00675/F Témazáró feladatlapok. Történelem 6. (Csepela Jánosné)

RE681 Útmutató és tanmenetjavaslat Horváth Péter–Hámori Péter Történelem 6. az általános iskolások számára című tankönyvéhez

Kapcsolódó kiadvány: „Szépirodalmi kiadvány Szent Istvánról”

7. évfolyam
00781 Történelem 7. az általános iskolások számára (Horváth Péter)
REF00781 Történelem7. Elektronikus tananyag digitális táblához

00781/M Történelem munkafüzet 7. Játékos feladatok Horváth Péter hetedikes tankönyvéhez (Csepela Jánosné)
RE00781/M Megoldókulcs (Csepela Jánosné)

00781/F Témazáró feladatlapok. Történelem 7. (Csepela Jánosné)

RE862 Útmutató és tanmenetjavaslat Horváth Péter Történelem 7. az általános iskolások számára című tankönyvéhez

8. évfolyam
00881 Történelem 8. az általános iskolások számára (Horváth Péter)

00881/M Történelem munkafüzet 8. Játékos feladatok Horváth Péter nyolcadikos tankönyvéhez (Csepela Jánosné)
RE00881/M Megoldókulcs (Csepela Jánosné)

00881/F Témazáró feladatlapok. Történelem 8. (Csepela Jánosné)

RE914 Útmutató és tanmenetjavaslat Horváth Péter Történelem 8. az általános iskolások számára című tankönyvéhez


Vissza az oldal tetejére

 

TÖRTÉNELEM AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA 5–8. ÉVFOLYAMA SZÁMÁRA CÍMŰ SOROZAT

00538/1 Történelem az általános iskola 5. évfolyama számára. (Horváth Péter)
00538/M/1 Feladatok, rejtvények történelemből 5. Munkafüzet. (Horváth Péter)

00538/E Feladatok, rejtvények történelemből 5. Megoldások. (Horváth Péter)

00538/F/1 Témazáró feladatlapok. Történelem 5. (Horváth Péter)

R166 Útmutató és tanmenetjavaslat. Történelem 5.

00638 Történelem az általános iskola 6. évfolyama számára. (Horváth Péter–Hámori Péter)
00638/M Feladatok, rejtvények történelemből 6. Munkafüzet. (Csepela Jánosné)

00638/E Feladatok, rejtvények történelemből 6. Megoldások. (Csepela Jánosné)

00638/F Témazáró feladatlapok. Történelem 6. (Csepela Jánosné)

R306 Útmutató és tanmenetjavaslat. Történelem 6.

00775/1 Történelem az általános iskola 7. évfolyama számára. (Helméczy Mátyás)
00775/M Feladatok, rejtvények történelemből 7. Munkafüzet Helméczy Mátyás hetedikes történelemtankönyvéhez. (Helméczy Mátyás)

0775/E Feladatok, rejtvények történelemből 7. Megoldások. (Pálinkás Mihály)

00775/F Témazáró feladatlapok. Történelem 7. (Helméczy Mátyás)

R386 Útmutató és tanmenetjavaslat Helméczy Mátyás Történelem az általános iskola 7. évfolyama számára című tankönyvéhez

00875 Történelem az általános iskola 8. évfolyama számára. (Helméczy Mátyás)
00875/M Feladatok, rejtvények történelemből 8. Munkafüzet Helméczy Mátyás nyolcadikos történelemtankönyvéhez. (Helméczy Mátyás)

00875/E Feladatok, rejtvények történelemből 8. Megoldások. (Pálinkás Mihály)

00875/F Témazáró feladatlapok. Történelem 8. (Helméczy Mátyás)

R449 Útmutató és tanmenetjavaslat Helméczy Mátyás Történelem az általános iskola 8. évfolyama számára című tankönyvéhez


Vissza az oldal tetejére

ALAPSZINTŰ TÁRSADALMI ÉS ÁLLAMPOLGÁRI ISMERETEK

00818 Én és a többiek. Társadalomismeret 13–15 éveseknek. (Gönczöl Enikő)
R082 Útmutató és tanmenetjavaslat az Én és a többiek. Társadalomismeret 13–15 éveseknek című tankönyvhöz

00819 Én és a politika? Állampolgári ismeretek 13–15 éveseknek. (Gönczöl Enikő)

R050 Útmutató és tanmenetjavaslat az Én és a politika? Állampolgári ismeretek 13–15 éveseknek című tankönyvhöz


Vissza az oldal tetejére

 

TÖRTÉNELEMATLASZ
80460 A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó történelematlasza általános iskolásoknak (Hidas Gábor, Miehle János, Sasi Attila)
RE556 Útmutató A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó történelematlaszának használatához

1956 (KÖNYVAJÁNLAT)

53401 Mansfeld Magasabb szempontból. (Szilágyi Andor)

Vissza az oldal tetejére